Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  
Zamknij
Rozmiar czcionki A A A

WpółDrogi Festival – Festiwal artystycznie różnorodny 28.04-05.05.2018 r.

2018-04-18 08:00
Zmień widok

 

WpółDrogi Festival – Festiwal artystycznie różnorodny

O WpółDrogi Festivalu

WpółDrogi Festival to festiwal artystycznie różnorodny. To spotkanie z artystami reprezentującymi różne gatunki i stylistyki z którymi spotkacie się Państwo w uroczym wnętrzu Dawnej Synagogi w Kazimierzu Dolnym.
Od samego początku istnienia Fundacji Rozwoju Kultury ArtBiz, naszym marzeniem było stworzenie stałego wydarzenia będącego odzwierciedleniem idei Fundacji - łączyć gatunki, stylistyki i artystów z publicznością spragnioną sztuki w najlepszym wykonaniu a jednocześnie dać szansę młodym, mniej znanym artystom na prezentację swojego talentu i dorobku szerszej publiczności.

Któregoś dnia Marcin Król wspaniały skrzypek, często koncertujący w Kazimierzu, zasugerował, że jest piękne miejsce w Kazimierzu - Dawna Synagoga w której często odbywają się wydarzenia artystyczne. Zorganizowaliśmy więc tam pierwszy koncert i szczerze mówiąc pokochaliśmy to miejsce od pierwszego wejrzenia. Drugim olśnieniem był fakt, że w czasie długiego weekendu majowego w Kazimierzu Dolnym oferta wydarzeń artystycznych jest stosunkowo niewielka. Trochę nas to ucieszyło - bowiem oznaczało to, że istnieje nisza, która tylko czeka by ją zapełnić. I tak uczyniliśmy organizując na przełomie kwietnia i maja 2017 roku pierwszą edycję WspółDrogi Festivalu.

Zainteresowanie publiczności potwierdziło, że nasz pomysł to strzał w przysłowiową dziesiątkę. I tak narodziła się nowa,  świecka tradycja....

 

Artyści

W ramach tegorocznego festiwalu wystąpią artyści reprezentujący różne gatunki oraz stylistyki artystyczne. Usłyszymy muzykę świata, pieśni sefardyjskie czyli tradycyjną muzykę żydów zamieszkujących w średniowieczu Półwysep Iberyjski, jazz poetycki a także posłuchamy klasycznych wykonań muzyki polskiej i zobaczymy monodramy muzyczne.

Festiwal wspierają:

Województwo Lubelskie

Bilety

Sala Synagogi dysponuje ok. 100 miejscami.

Rezerwacje przyjmowane są w Dawnej Synagodze (tel.: 81 881 08 94, 692 578 677, e-mail: kazimierz@jewish.org.pl )

bilety można nabyć na portalach: kupbilecik.pl, eventim.pl oraz ekobilet.pl a także na godzinę przed koncertami na miejscu w Dawnej Synagodze.

Oprócz biletów na poszczególne wydarzenia Bedzie można nabyć karnet na wszystkie wydarzenia w cenie 250,00 zł

Bieżące informacje o WpółDrogi Festivalu:

http://www.artbiz.eu/wpoldrogi-festival/

https://www.facebook.com/wpoldrogifest/

 

 

Dzień I .

Patrycja Zywert-Szypka

„Kalina”

 

O spektaklu

Kalina. Była pierwszą polską Marylin Monroe. Uwodziła. Spojrzeniem sarnich oczu, zmysłowymi ustami kuszącymi obietnicą pocałunków, smukłą talią, biustem…Miała opinię wampa. Uwielbiała prowokować. Skandalizowała. Szokowała.

Całe życie jednak czarowała…miała szeroko otwarte serce i ramiona, duszę, i umysł, to była osoba, która wiedziała, że na tym świecie wszystko jest możliwe i niczego nie można nazwać: na pewno i ostatecznie.

W tym spektaklu zobaczą Państwo Kalinę znaną i nieznaną, bliską i daleką, zmysłową i purytańską, wielką niemalże divę i prostą babkę z Gnaszyna.

Kalinę, która była i jest wielką damą polskiego kina.

„Nie przypominam Kaliny Jędrusik, wyglądam zupełnie inaczej, mam inny głos, oczy, usta, nogi, biust…, no może ten wzrost, ale to i tak kusi, nęci, wabi, by choć przez chwilę spróbować znaleźć się w jej świecie.”

„Kalina” – monodram muzyczny Patrycji Zywert-Szypki to zaledwie mała próba odsłonięcia Kaliny Jędrusik, jaka była, ze swoimi marzeniami, wyobrażeniami o sobie samej, o świecie, o ludziach, ze swoją największą miłością – Stanisławem Dygatem, wreszcie z jej ogromnym talentem aktorskim i wokalnym. I to na pewno nie jest wyścig, to tylko wspomnienie, muśnięcie wiatru, Kalinowego…

scenariusz i reżyseria: Grzegorz Szypka

Patrycja Zywert-Szypka

Aktorka, wokalistka jazzowa, tancerka, pedagog. Współpracuje z wieloma teatrami w całej Polsce, m.in. z Teatrem Akademia Wyobraźni we Wrocławiu, Teatrem Stara Prochownia w Warszawie, Teatrem Nowym, w Łodzi, Teatrem Midraszowym w Krakowie.

Swoją drogę muzyczną zaczęła od współpracy z zespołem wokalnym B.A.CH. (Bardzo Atrakcyjny Chór), który był nazywany polskim Manhattan Transfer. Potem był chór żydowski Clil, który przez jakiś czas także prowadziła, jak również współpraca z absolutną śmietanką polskiej i światowej sceny muzycznej: Bogdanem Hołownią, Arturem Dutkiewiczem, Wojtkiem Majewskim, Leną Ledoff czy Tomkiem Szymusiem.

W ostatnim czasie współtworzy z mężem Grzegorzem Szypką (aktorem i reżyserem) monodramy muzyczne, gdzie wciela się w ikony muzyki, teatru, czy opowiada w ten sposób o rzeczach jej najbliższych jak kultura żydowska. Tak powstał m.in. monodram „Tam wciąż pachnie cynamonem”, czy „Nie żałuję. Patrycja Zywert-Szypka śpiewa piosenki Piaf” lub „Patrzę na Ciebie. Patrycja Zywert-Szypka śpiewa piosenki Kaliny Jędrusik”, które bardzo szeroka i różnorodna publiczność z miejsca pokochała. Można ją także obejrzeć w spektaklu Artura Barcisia „Trzy razy Piaf” w Teatrze Muzycznym w Lublinie, gdzie wciela się w tytułową postać, a który to spektakl został już okrzyknięty artystycznym wydarzeniem roku.

Patrycja wraca także po latach do tańca i pracując intensywnie nad jedną z ukochanych form, czyli flamenco, planuje już kolejne produkcje, które wykorzystają ten właśnie rodzaj ekspresji.

Patrycja Zywert-Szypka. „Kalina”

Miejsce: Dawna Synagoga

Data: sobota, 28 kwietnia 2018

Godzina: 20:00

Bilety

Ceny: 40,00 zł (przedsprzedaż), 45,00 zł w dniu koncertu

Do nabycia w Dawnej Synagodze na 2 godziny przed koncertami

Na portalach: KupBilecik.pl, Eventim.pl, Ekobilet.pl

Rezerwacje przyjmowane są w Dawnej Synagodze tel.: 81 881 08 94, 692 578 677, e-mail: kazimierz@jewish.org.pl

 


Dzień II

Łukasz Jemioła

Piosenka przedwojenna – program swingowo- kabaretowy

 

Artysta

Łukasz Jemioła, jak sam o sobie pisze i mówi: wokalista, songster

Specjalizuje się w piosenkach retro oraz nurcie americana, a jako gitarzysta swobodnie korzysta z techniki fingerpicking.

Cóż poradzić, że opisują Go same komunały: charyzmatyczny, niesamowity, uniwersalny, sceniczne zwierzę. Problem w tym, że wszystkie te określenia w przypadku Łukasza są… prawdziwe.

Potrafi nawiązać do tego stopnia gorący kontakt z publicznością , że jego koncerty mogłyby trwać w nieskończoność. Dlatego nie lubią go organizatorzy (żart taki 😉 )

Na WpółDrogi Festivalu wystąpi 29 kwietnia w niedzielę o godzinie 19:00 w Dawnej Synagodze.

W czasie WpółDrogi Festivalu usłyszymy piosenki przedwojenne w aranżacjach swingowo- kabaretowch. Program, na który składają się utwory retro, te znane i te nieznane. Zawsze piękne i pięknie zaśpiewane teksty J. Tuwima, A. Własta, M. Hemara i innych.

Oczywiście Łukasz nie byłby sobą, gdyby już teraz nie myślał o jakiejś niespodziance!

Łukasz Jemioła - Recital

Miejsce: Dawna Synagoga

Data: niedziela,  29 kwietnia 2018

Godzina: 19:00

Bilety

Ceny: 40,00 zł (przedsprzedaż), 45,00 zł w dniu koncertu

Do nabycia w Dawnej Synagodze na 2 godziny przed koncertami

Na portalach: KupBilecik.pl, Eventim.pl, Ekobilet.pl

Rezerwacje przyjmowane są w Dawnej Synagodze tel.: 81 881 08 94, 692 578 677, e-mail: kazimierz@jewish.org.pl

 


Dzień III.

Szalom Chełm

O zespole

 

Szalom Chełm to muzyczny projekt prezentujący kulturę dawnych chełmian. Ich koncert to w pewnym sensie muzyczna podróż w czasie. Nawiązuje do tradycji typowego Stetl pachnącego czosnkiem i cynamonem, rozbrzmiewającego zarówno pieśniami szabasowymi i współczesnymi szlagierami, pieśniami opartymi na psalmach, śpiewanymi po hebrajsku jak i radosnymi utworami weselnymi.

Zespół ma na koncie wiele koncertów w kraju i zagranicą. Wziął również udział w programie Mam Talent gdzie dotarł do półfinału, podbijając serca widzów oraz Jury.

Koncert zespołu Szalom Chełm to wiązanka najbardziej znanych, ale i tych mniej popularnych , utworów mających swoje korzenie w tradycji klezmerskiej. Ich występy zawsze porywają publiczność do wspólnej zabawy. Uzupełnieniem dźwięków są opowieści i przypowieści którymi Mariusz Matera raczy publiczność w sposób, którego nie powstydziłby się najmądrzejszy Rebe 🙂

Zespól tworzą: Mariusz Matera – śpiew, Bogdan Depta – akordeon, Krzysztof Kostrubiec – skrzypce, Marian Skiba – kontrabas, Mariusz Narolski – klarnet, Dariusz Tokarzewski – gitara

Szalom Chełm

Miejsce: Dawna Synagoga

Data: wtorek,  1 maja 2018

Godzina: 20:00

Bilety

Ceny: 50,00 zł (przedsprzedaż), 55,00 zł w dniu koncertu

Do nabycia w Dawnej Synagodze na 2 godziny przed koncertami

Na portalach: KupBilecik.pl, Eventim.pl, Ekobilet.pl

Rezerwacje przyjmowane są w Dawnej Synagodze tel.: 81 881 08 94, 692 578 677, e-mail: kazimierz@jewish.org.pl


Dzień IV.

Piwnica Pod baranami.

Tadeusz Kwinta

„Gdzie jest mój Homel?”

 

2 maja wydarzenie specjalne: spotkanie z Piwnicą Pod Baranami. W monodramie „Gdzie jest mój Homel?” – przypowieści i songi Lejzorka Rojtszwańca wg Ilii Erenburga” wystąpi Tadeusz Kwinta, który jest autorem scenariusza, reżyserii i wykonawcą, teksty songów zaś napisała Elżbieta Kuryło.

Spektakl

Monodram „Gdzie jest mój Homel?” – stworzony w oparciu o książkę llji Erenburga „Burzliwe życie Lejzorka Rojtszwańca” – to opowieść krawca z Homla, którego wiatr historii porwał w szeroki świat, a zarazem opowieść o człowieku broniącym swej godności z humorem, filozoficznym stosunkiem do życia i pamięcią o tradycji i kulturze swojego narodu. Spektakl pełen jest muzyki i żydowskiego humoru, poezji i mądrości, sowizdrzalskiej przekory i szczypty zadumy.

Miejsce w którym odbywa się Wpółdrogi Festiwal stworzy dodatkowy kontekst dla tego spektaklu. Wszak tak niedawno po wąskich uliczkach Kazimierza chodziło wielu Lejzorków…

 

Artysta

Jest jedną z legend krakowskiej Piwnicy pod Baranami. Wystąpił w kilkudziesięciu filmach, zagrał kilkaset ról. Jest reżyserem, autorem sztuk i piosenek dla dzieci. Ma także wiele innych talentów, kocha rzeźbić, malować i rysować. Pracował w wielu teatrach, był dyrektorem artystycznym, prowadził programy dla dzieci w telewizji. Elegancki, pogodny, w doskonałej formie

Piwnica Pod Baranami. Tadeusz Kwinta. „Gdzie jest mój Homel?”

Miejsce: Dawna Synagoga

Data: środa,  2 maja 2018

Godzina: 19:00

Bilety

Ceny: 50,00 zł (przedsprzedaż), 55,00 zł  w dniu koncertu

Do nabycia w Dawnej Synagodze na 2 godziny przed koncertami

Na portalach: KupBilecik.pl, Eventim.pl, Ekobilet.pl

Rezerwacje przyjmowane są w Dawnej Synagodze tel.: 81 881 08 94, 692 578 677, e-mail: kazimierz@jewish.org.pl


Dzień V.

Uroczysty koncert z okazji święta 3 maja

Viva Polonia.

Pieśni i arie polskie

 

Z okazji radosnego święta jakim jest Rocznica Uchwalenia Konstytucji soliści scen polskich:  Dorota Laskowiecka – sopran i Patrycjusz Sokołowski – bas, którym akompaniować będzie Karolina Hordyjewicz wykonają m.in. utwory Stanisława Moniuszki, Fryderyka Chopina, Mieczysława Karłowicza, Ignacego Paderewskiego i Henryka Wieniawskiego. Usłyszymy najbardziej znane pieśni oraz arie operowe. W ten oto sposób wielka muzyka zagości w Kazimierzu Dolnym.

 

O artystach

Dorota Laskowiecka

Absolwentka Akademii Muzycznej w Warszawie w klasie śpiewu Zdzisławy Donat.

Uczestniczka wielu kursów mistrzowskich. Laureatka i zdobywczyni wielu nagród i wyróżnień na konkursach krajowych i zagranicznych.

Od lat współpracuje z teatrami operowymi , m.in; Operą Krakowską, Wrocławską, Śląską. Występuje także na deskach teatrów muzycznych m.in: Teatru Muzycznego w Lublinie , Mazowieckiego Teatru Muzycznego w Warszawie.

Prowadzi intensywną działalność koncertową w kraju i za granicą, także w repertuarze oratoryjno-kantatowym.

Zadebiutowała na deskach Teatru Wielkiego Opery Narodowej partią Despiny w operze " Cosi fan tutte"W.A.Mozarta.

Odtwórczyni wielu pierwszoplanowych ról operowych, m.in: Wioletty w op."La Traviata" Verdiego, Micaeli w "Carmen"Pucciniego, Hanny w "Strasznym dworze" Moniuszki.

Szczególne miejsce w jej repertuarze zajmują partie operetkowe, m.in Silva z "Księżniczki Czardasza" ,Hanna Glavary z " Wesołej Wdówki". Za rolę Rozalindy z "Zemsty Nietoperza" otrzymała w 2008 roku nagrodę dla "Najlepszej śpiewaczki".

Posiada wieloletnie doświadczanie pedagogiczne ( zaczynała jako asystent pedagoga na rodzimej Akademii Muzycznej w Warszawie, obecnie także jako wykładowca śpiewu solowego w Szkole Wokalno-Aktorskiej w Lublinie). 

W 2017 roku ukończyła Wydział Zarządzania dla Menedżerów Kultury Uniwersytetu Warszawskiego.

W listopadzie 2017 roku otrzymała najwyższe wyróżnienie dla artysty: Medal Zasłużony Kulturze Gloria Artis.

Patrycjusz Sokołowski

Absolwent Akademii Muzycznej im. Fr. Chopina w Warszawie, laureat nagród i wyróżnień w międzynarodowych konkursach wokalnych oraz odznaczeń przyznanych przez Marszałka Wojewódzkiego Lubelskiego i Związek Artystów Scen Polskich. Od 2005 roku związany na stałe z Teatrem Muzycznym w Lublinie.

W 2003 r., jeszcze jako student, zadebiutował na scenach teatrów w Niemczech i Szwajcarii rolą Miotlarza, ojca Piotra w operze Hänsel und Gretel E. Humperdincka. W tym samym czasie został także etatowym solistą Warszawskiej Opery Kameralnej oraz Estrady Kameralnej Filharmonii Narodowej w Warszawie. Współpracuje z Teatrem Wielkim - Operą Narodową w Warszawie, Operą Bałtycką w Gdańsku, Operą Nova w Bydgoszczy, Teatrem Kameralnym w Lublinie oraz z większością filharmonii w Polsce. Do jego najważniejszych ról operowych należą: Figaro w Weselu Figara W.A. Mozarta, Sarastro w Czarodziejskim Flecie W.A. Mozarta, Don Basilio w Cyruliku Sewilskim G. Rossiniego, Dulcamara w Napoju Miłosnym G. Donizettiego, Skołuba w Strasznym Dworze St. Moniuszki, Escamilio w Carmen G. Bizeta, Peter w Hänsel und Gretel Humperdincka oraz Zachariasz w Nabucco G. Verdiego. W swoim repertuarze posiada ponad 30 ról operowych, operetkowych i musicalowych, które artysta prezentuje na co dzień na deskach Teatru Muzycznego w Lublinie. Z dużym uznaniem krytyki spotkała się jego kreacja Mustafy Beja w musicalu Bal w Savoy’u P. Abrahama (2015).W tym samym sezonie zadebiutował w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie jako Hrabia Monterone w Rigoletto G. Verdiego, a następnie jako Oficer SS w Pasażerce Mieczysława Weinberga. W maju 2017 w Operze Bałtyckiej w Gdańsku wykonywał partię Zachariasza w operze Nabucco Giuseppe Verdiego.

Szczególne miejsce w dorobku artysty zajmuje repertuar kantatowy i oratoryjny. Do najważniejszych osiągnięć w tej dziedzinie należy zaliczyć koncert z Madame Emmą Kirkby w Studio Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, IX Symfonię L. Van Beethovena w Filharmonii Narodowej w Warszawie z okazji wejścia Polski do Unii Europejskiej, Requiem W.A. Mozarta transmitowane przez TVP oraz prawykonanie i nagranie płyty z Pasją wg Św. Mateusza K. Knittel'a. Współpracował między innymi z takimi dyrygentami takimi jak: Jan Krenz, Andrzej Knap, Agnieszka Duczmal, Jacek Boniecki, Warcisław Kunc, Jerzy Wołosiuk, Carlo Montanaro, czy Marcin Sompoliński oraz reżyserami: Maciejem Prusem, Waldemarem Zawodzińskim, Roberto Skolmowskim, Danielem Kustosikiem, Arturem Hoffmanem, Krzysztofem Babickim i Marią Sartovą.

Karolina Hordyjewicz

W 2004 ukończyła studia na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym w białostockiej filii Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie. W tym samym roku podjęła pracę pianisty-korepetytora w Teatrze Muzycznym w Lublinie, rozpoczynając równolegle pracę pedagogiczną w szkołach muzycznych. Brała udział w licznych kursach i konkursach zarówno kameralnych jak i pianistycznych. Działalność pedagogiczną łączy z występami jako akompaniator-kameralista, współpracuje z Filharmonią Lubelską oraz wieloma zespołami instrumentalnymi, a także wokalnymi.

Viva Polonia. Koncert Patriotyczny

Miejsce: Dawna Synagoga

Data: czwartek,  3 maja 2018

Godzina: 19:00

Bilety

Ceny: 35,00 zł (przedsprzedaż), 40,00 zł w dniu koncertu

Do nabycia w Dawnej Synagodze na 2 godziny przed koncertami

Na portalach: KupBilecik.pl, Eventim.pl, Ekobilet.pl

Rezerwacje przyjmowane są w Dawnej Synagodze tel.: 81 881 08 94, 692 578 677, e-mail: kazimierz@jewish.org.pl


Dzień VI.

Kaja Mianowana.

Pieśni Sefardyjskie

 

O koncercie

Kolejna propozycja również doskonale wpisuje się w kontekst miejsca w którym odbywa się Festival. Szóstego dnia Wpółdrogi Festivalu usłyszymy Pieśni Sefardyjskie w wykonaniu Kai Mianowanej. Aby zrozumieć czym jest ta twórczość, trzeba cofnąć się do czasów średniowiecza, kiedy to społeczność żydowska zamieszkiwała obszar Półwyspu Iberyjskiego. Zachowując odrębność kulturową, jednakowoż czerpiąc z ludowej twórczości ludności zamieszkującej półwysep powstała cała kultura którą dziś nazywamy sefardyjską. Częścią tej kultury stał się też m. in. język – ladino. Koncert pieśni sefardyjskich w wykonaniu Kai Mianowanej to kobiece, intymne zwierzenia o niespełnionych marzeniach, tęsknotach, relacjach międzyludzkich i tradycjach przekazywanych z pokolenia na pokolenie. Bohaterką sefardyjskiego romansu i cantigi jest kobieta silna, która z odwagą i na własnych zasadach pokonuje życiowe przeszkody, a jednocześnie pragnie autentycznej i wiernej miłości. Jest nieskończenie wrażliwa i bardzo samotna. To opowieść o niezaspokojonych pragnieniach, rzewna prośba o miłość i wolność, orientalny lament oddający hołd dawnej kulturze judeo-hiszpańskiej. Koncert tworzy spójną, klimatyczną całość, zinterpretowaną w autorski i oryginalny sposób. Skłania do refleksji i zagłębienia się we własne tęsknoty. Zachęca do duchowej podróży w odległe krainy od wieków wędrujących Żydów Sefardyjskich.

Dziś, na fali zainteresowania folkiem i sięgania do źródeł ludowych i ludycznych rośnie także zainteresowanie tym właśnie gatunkiem. Jednak recital jaki Państwu proponujemy wyróżnia jedno – autentyczność źródeł i wierność wykonania. Co jest oczywiste – Kaja śpiewa w języku ladino oryginalne teksty do autentycznej muzyki, która Kaja wyszukała przygotowując niniejszy program.

Sefardyjskie tradycje muzyczne, łączące wpływy wielu kultur, m. in. hiszpańskiej, marokańskiej, osmańskiej, tureckiej, a także europejskiej odzwierciedlone zostały przez ciekawy barwowo zespół muzyków

Artyści

Kaja Mianowana

śpiew

Pasjonatka i pomysłodawczyni projektu, wokalistka i aktorka, związana z Teatrami Muzycznymi w Polsce, a na stałe z Teatrem ROMA. Więcej o Kai Mianowanej na naszych stronach

Barbara Brzezińska

Klawesyn

Studiowała grę na klawesynie u Urszuli Bartkiewicz (ZPSM im. F. Chopina w Warszawie),  Marka Toporowskiego i Marka Pilcha (AM im. K. Szymanowskiego w Katowicach), Aline Zylberajch (Conservatoire National de Région w Strasbourgu) oraz basso continuo u Yvesa Rechsteinera i improwizację u Dirka Börnera (Conservatoire National Supérieur Musique et Danse w Lyonie). Solistka, kameralistka i pedagog - miała m. in. okazję towarzyszyć Giuliano Carmignoli podczas koncertu dla rumuńskiej rodziny królewskiej w Bukareszcie, występowała z orkiestrą Arte dei Suonatori, z Zespołem Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej Musicae Antiquae Collegium Varsoviense oraz Polską Orkiestrą Sinfonia Juventus. W 2011 r., wraz z artystami zespołów Concertino con Chitarra i La Favola nagrała swoją pierwszą płytę "Muzyka na europejskich dworach", wydaną przez Muzeum Pałac w Wilanowie. Była wykładowcą Międzynarodowego Kursu Interpretacji Muzycznej w Nowym Sączu i Letniego Kursu Muzycznego w Szczecinku oraz nauczycielem w Szkole Muzycznej w Montluel (Francja). Prowadzi klasę klawesynu w ZPSM im. F. Chopina w Warszawie i współpracuje z Wydziałami Instrumentalnym i Wokalno - Aktorskim Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina.

Marcin Król

Skrzypce

Naukę gry na skrzypcach rozpoczął w wieku 7 lat, pod opieką prof. Macieja Chowańca. Z wynikiem celującym ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie prof. Teresy Głąbówny. W swoim dorobku ma także studia podyplomowe w Akademii Muzycznej w Kolonii w klasie prof. Michaela Vaimana.

Swoje umiejętności jako solista i kameralista szkolił na licznych kursach mistrzowskich i konsultacjach prowadzonych m.in. przez: Marka Mosia, Wandę Wiłkomirską, Wiesława Kwaśnego, Daniela Stabrawę, Krzysztofa Węgrzyna, Magdalenę Szczepanowską, Vladimira Spivakova oraz Kwartet Śląski.

Jest laureatem konkursów im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi, im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie oraz im. Johannesa Brahmsa w Gdańsku. Ponadto jest stypendystą Jana Kantego Pawluśkiewicza. Wystąpił w wielu krajach Europy (w Filharmonii Berlińskiej wykonał Kwintet fortepianowy Juliusza Zarębskiego), w USA oraz Korei Południowej.

Współpracował z orkiestrami Sinfonietta Cracovia, Sinfonieorchester Aachen, Limburg Symphonie Orkest, Liege Philharmonic Orchestra. Jako koncertmistrz współpracował z orkiestrą Teatru Muzycznego w Lublinie, Wildwood Opera Festival Orchestra w Little Rock (USA) oraz na festiwalu operowym Schloss Zwingenberg w Heidelbergu. Obecnie jest członkiem Radomskiej Orkiestry Kameralnej.

W ostatnim czasie, wystąpił m.in. na V międzynarodowym festiwalu Muzyczna Wiosna na Politechnice Łódzkiej oraz na festiwalu Europa – Mała Ojczyzna Braci Wieniawskich, w cyklu koncertów organizowanych przez Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego oraz Radio Lublin, a także na festiwalu Summer Music Festival w Wieliczce.

Dla wydawnictwa DUX, jako jeden z muzyków, nagrał Kwartet na czworo skrzypiec Grażyny Bacewicz.

Karol Krasiński

cajon, doumbek i instrumenty perkusyjne:

Perkusista, muzyk sesyjny. Ukończył Państwową Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną I i II stopnia im. Grażyny Bacewicz w Warszawie w klasie perkusji Krzysztofa Jedlewskiego. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie perkusji Edwarda Iwickiego (dyplom w 2014 roku). Od 2002 roku perkusista Zespołu Pieśni i Tańca Uniwersytetu Warszawskiego „Warszawianka”. Od 2011 roku pierwszy perkusista Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus, z którą dokonał licznych nagrań jako muzyk sesyjny.

Współpracuje z Filharmonią Narodową, Płocką Orkiestrą Symfoniczną, Filharmonią Lubelską oraz Zespołem Pieśni i Tańca „Mazowsze”. W 2011 roku odbył trasę koncertową po Europie z I Culture, Orchestra.

Uczestnik V Europejskiego Konkursu dla instrumentów dętych i perkusyjnych w Linzu. Brał udział w nagraniach projektów „Tuwimki” oraz „Muzalinki”.

Od 2013 roku jest perkusistą zespołu funkowo-popowego „SIC”

Kaja Mianowana. Pieśni Sefardyjskie

Miejsce: Dawna Synagoga

Data: piątek,  4 maja 2018

Godzina: 19:00

Bilety

Ceny: 30,00 zł (przedsprzedaż), 35,00 zł w dniu koncertu

Do nabycia w Dawnej Synagodze na 2 godziny przed koncertami

Na portalach: KupBilecik.pl, Eventim.pl, Ekobilet.pl

Rezerwacje przyjmowane są w Dawnej Synagodze tel.: 81 881 08 94, 692 578 677, e-mail: kazimierz@jewish.org.pl


Dzień VII.

Zespół Mellusya – Koncert

Ostatni dzień WpółDrogi Festivalu to koncert zespołu MelluSya.

Koncert

Na koncert w wykonaniu zespołu MelluSya złożą się utwory z płyty, która właśnie jest w trakcie przygotowywania. Utwory zespołu to połączenie klasyki, smooth jazzu i muzyki popularnej z poezją. Muzykę to tekstów Edgara Alana Poe, Anny Achmatowej, Emily Dickinson a także młodych polskich poetów: Marty Zdrady, Pawła Grec, Julisza E. Bolka, Marii Piotrowskiej i innych napisała Vlasta Traczyk. Usłyszymy m. in. takie kompozycje jak: „Zjaw mi się we śnie”, „Spójrz w moje oczy”, „Na szyi drobnych sznur korali”, „O zapomnieniu” oraz „So sweet”, czy „From childhood”.

Koncert zespołu MelluSya to zawsze czas pełen pięknych wzruszeń. będzie #lirycznie #pieknie #sentymentalnie

O zespole

MelluSya to zespół, który nadaje współczesnej poezji inną barwę – wydobywa z niej zmysłowość, intymność i piękno.

Zespół powstał w 2013 roku. Na początku plany były skromne – opracowanie i wykonanie kilku kompozycji Vlasty Traczyk – kompozytorki i pianistki i ich ewentualna rejestracja. Z czasem okazało się jednak, że powstające, coraz to nowe, kompozycje zespołu to coś ważnego. Poezja w połączeniu z muzyką na którą składają się elementy smooth jazzu, klasyki i muzyki rozrywkowej dała w efekcie utwory o wielkim ładunku emocjonalnym, które bez reszty pochłaniają słuchacza od pierwszych dźwięków.

Wkrótce zespół zaczął koncertować, zaś otrzymywane recenzje i opinie zachęciły młodych artystów do kontynuowania działalności.

Do dziś wydali już swoją pierwszą „EPkę” i intensywnie pracują nad materiałem na całą płytę, która – mamy nadzieję – ujrzy światło dzienne przed rozpoczęciem WpółDrogi Festivalu.

Zespól tworzy piątka młodych, profesjonalnych i ambitnych artystów:

Vlasta Traczyk –  Pianino, kompozycje

Jest kompozytorką i pianistką. Uczyła się kompozycji na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, lecz na przekór awangardzie muzyki poważnej, wybrała drogę piosenki wrażliwej i osobistej. W jej muzyce słychać pierwiastek słowiański, słodką ironię jazzu i fascynację epoką rosyjskiego romantyzmu. Jak na kompozytorkę przystało – błądzi w obłokach i jest samotniczką. Próby z zespołem ściągają ją na ziemie i ciągle udowadniają jak ważna jest wspólna zabawa, zarówno w życiu, jak i w muzyce.

Kaja Mianowana – Śpiew

Jest wokalistką i aktorką. Ukończyła Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie na specjalności muzyka dawna, jednak jej droga zawodowa prowadzi głównie przez musical, jazz i muzykę filmową. Od wielu lat gra główne role w Teatrach Muzycznych w Polsce. Jej aksamitny głos wyłania sens warstwy tekstowej utworów, a muzyka MelluSyi ujarzmia lekko nieokiełznany temperament.

Kinga Kłoczko – Skrzypce

Kinga gra na skrzypcach. W osobistych preferencjach muzycznych daleko jej do symfonicznego grania, a MelluSya to dla niej równoważnia między jazzem, folkiem i klasyką. Poza próbami praktykuje weterynarię. Jest oazą spokoju i orędowniczką kompromisów muzycznych.

Adam Wardziak – Kontrabas

Adam jest kontrabasistą. Studiował grę na kontrabasie w Warszawie i Gdańsku. Przyznaje się do romansów z folkiem i rock’n’rollem, jednak jego prawdziwą miłością są jazz i blues. Na co dzień gra w orkiestrze Sinfonia Iuventus. W zespole jest ceniony za umiejętność rozładowania negatywnych emocji, które potrafią narastać w okresach wytężonych prób.

Karol Krasiński – Perkusja

Ukończył Uniwersytet Muzyczny w Warszawie i współpracuje z wieloma orkiestrami w Polsce i za granicą. Perkusja klasyczna oraz zestaw od małego są jego pasją i spełnieniem. Miesza klasykę z jazzem. Jego podejście do warstwy rytmicznej sprawia, że utwory MelluSyi nabierają enigmatycznego wymiaru. Jego rola w zespole nie ogranicza się jednak tylko do rytmicznych uderzeń. Jego dodatkowym talentem jest umiejętność rozśmieszenia każdego z członków zespołu.

Koncert zespołu MelluSya

Miejsce: Dawna Synagoga

Data: sobota,  5 maja 2018

Godzina: 20:00

Bilety

Ceny: 40,00 zł (przedsprzedaż), 45,00 w dniu koncertu

Do nabycia w Dawnej Synagodze na 2 godziny przed koncertami

Na portalach: KupBilecik.pl, Eventim.pl, Ekobilet.pl

Rezerwacje przyjmowane są w Dawnej Synagodze tel.: 81 881 08 94, 692 578 677, e-mail: kazimierz@jewish.org.pl

 

 

Zdjęcie 1