Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.  
Zamknij
Rozmiar czcionki A A A

Informacja dla przedsiębiorców posiadających zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

2020-05-19 09:15
Zmień widok

Burmistrz Kazimierza Dolnego przypomina, iż do dnia 31 maja 2020 r. przedsiębiorcy posiadający zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych zobowiązani są do uiszczenia  II raty opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.

Opłatę należy wnieść na rachunek Urzędu Miasta - Bank Spółdzielczy w Kazimierzu Dolnym nr 93 8731 0001 0000 0185 2000 0004.

Jednocześnie informujemy, że obecne przepisy ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2019 r., poz. 2277 ze zm.) nie dają ani Burmistrzowi ani Radzie Miejskiej żadnych możliwości decyzyjnych w zakresie: umorzenia, odroczenia lub przywrócenia terminów materialnych dot. opłaty za zezwolenia.

Również w tzw. tarczy antykryzysowej, tj. ustawie z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374 ze zm.), wprowadzającej pakiet rozwiązań mających na celu zminimalizowanie skutków kryzysu wywołanego stanem epidemii (m. in. ochrona miejsc pracy, pomoc przedsiębiorcom) nie znalazły się przepisy, na podstawie których byłyby możliwe działania pomocowe wobec podmiotów zobowiązanych do wniesienia opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych (np. możliwość zastosowania określonych ulg). 

Tak więc wszyscy przedsiębiorcy posiadający ważne zezwolenia na sprzedaż powinni stosować się do obowiązujących przepisów i terminów.

 

Zdjęcie 1