Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zamknij
Rozmiar czcionki A A A

Trasy turystyczne

[piesza lub rowerowa] Na Kwaskową Górę [7 km]

15.03.2019 12:44
czytaj więcej
Z Rynku ruszamy ulicą Lubelską, potem Szkolną, na której końcu dochodząc do asfaltowej ul. Kwaskowa Góra. Skręcamy w prawo, by po 300 m dojść do początku wąwozu "Kwaskowa Góra"(po lewej). U wejścia wąwozu trzymamy się lewej strony. Pięknym i jednym z najdłuższych wąwozów dojdziemy do Jeziorszczyzny. czytaj więcej

[piesza] Przez Cmentarz i Granicznik [5 km]

14.03.2019 11:31
czytaj więcej
Na starcie kierujemy się w stronę Klasztoru Ojców reformatów, który mijamy po prawej stronie kierując się na ul. Cmentarną. Przechodzimy przez zabytkowy, położony na wzgórzu Cmentarz Parafialny i ulicą Dębowe Góry dochodzimy do ulicy Słonecznej. czytaj więcej

[piesza lub rowerowa] Plebanką w Małachowskiego [4 km]

14.03.2019 11:02
czytaj więcej
Plebanka ma swój początek zaledwie 200 m od Rynku. Jest to jeden z piękniejszych, mało uczęszczanych wąwozów. Wejście do niego znajduje się w sąsiedztwie klasztoru oo. Franciszkanów. W połowie wąwozu przy krzyżu na rozstaju dróg skręcamy w lewo, by wychodząc z wąwozu zawrócić w lewo kierując się wprost do kolejnego - wąwozu Małachowskiego, którym mijając płytę upamiętniającą śmierć hrabiego Juliusza Małachowskiego dojdziemy do Domu Kuncewiczów, gdzie dawniej mieszkała i tworzyła swoje dzieła Maria Kuncewiczowa - dziś oddział Muzeum Nadwiślańskiego w Kazimierzu. czytaj więcej

[piesza] Do Norowego Dołu [4 km]

14.03.2019 10:45
czytaj więcej
Z rynku ruszamy w kierunku Kościoła Farnego i mijamy go z lewej strony kierując się na ulicę Puławską. Po drodze mijamy nadwiślańskie Spichlerze by przed jednym z nich (spichlerzem Bliźniaczym) skręcić w prawo w wąwóz Norowy Dół. Nazwa pochodzi od rodziny Nurów(Norów) i zapisana została w pierwszej księdze miejskiej z 1555 r., a nazwa Dół Norowski występuje w aktach z XVIII w. Przy wejściu do wąwozu (naprzeciwko wieży telewizyjnej) stoi tablica informująca o ścieżce dydaktycznej „Norowy Dół”. Jest to wąwóz o całkowicie odmiennym charakterze, niż Dół Korzeniowy – w jego krajobrazie dominuje dzika, bujna roślinność, a dno wąwozu miejscami wyłożone jest trelinką. Jest to pozostałość po próbie utworzenia w tym miejscu drogi przejazdowej, jednak natura upomniała się o swoje i droga przestała istnieć. czytaj więcej

[piesza lub rowerowa] Do Lipowej Doliny [10 km]

13.03.2019 10:42
czytaj więcej
Trasa piesza lub rowerowa, mimo jednego stromego podjazdu nadaje się dla dzieci, lub aby wybrać się na nią z wózkiem. Startujemy z Rynku kierując się ul. Nadrzeczną. Na skrzyżowaniu skręcamy w lewo w Lubelską i po 100 m w prawo w urokliwą ulicę Szkolną. Dalej ulicą Doły, mijając zabytkową Starą Chatę i wąwóz Korzeniowy Dół kierujemy się w kierunku Wylągów. Na Wylągach nim ulica zacznie się piąć się w górę skręcamy w prawo w wijącą się piękną doliną drogę gruntową. W dolinie znajduje się Ekopark Lipowa Dolina. czytaj więcej

[piesza lub rowerowa] Plebanką na Niezabitowskich [10 km]

13.03.2019 09:39
czytaj więcej
Trasa odpowiednia na długi spacer lub małą wycieczkę rowerową. Z Rynku ruszamy w Plebankę i przecinając ulice słoneczną polną drogą dojeżdżamy do Cholewianki, gdzie przy przydrożnym Krzyżu skręcamy w lewo. Droga początkowo asfaltowa, przechodzi w gruntową doprowadzi nas do Jeziorszczyzny. Gdy dotrzemy do drogi asfaltowej skręcamy w lewo, by po 200 m na skrzyżowaniu skręcić w prawo, a następnie znowu w lewo w drogę gruntową przy sklepie. Droga ta doprowadzi nas do malowniczego wąwozu "Na Niezabitowskich" u wylotu którego znajduje się przepięknie zachowana 'Stara Chata' z początku XVIII w. Przy starej chacie kierujemy się w lewo w ul. Doły by po ok 300 m skręcić w gruntową drogę Szkolną, która przechodząc w Lubelską doprowadzi nas z powrotem do miejsca startu. czytaj więcej

[piesza lub rowerowa] Szlakiem zabytkowych nekropolii [7 km]

13.03.2019 09:06
czytaj więcej
7 kilometrowa trasa nadaje się zarówno na przejażdżkę rowerem jak i długi spacer. Rozpoczynamy ją na wzgórzu za kościołem Farnym, po drodze na Zamek znajduje się stary cmentarz przykościelny, zamknięty w końcu XIX wieku. Znajduje się tutaj kilka nagrobków i symboliczny grób poświęcony powstańcom z 1863 roku. Pomiędzy zamkiem a cmentarzem możemy też zobaczyć krzyż z podwójnymi ramionami, zwany Karawaka lub krzyżem antyepidemialnym, stawianym zazwyczaj dla upamiętnienia ofiar zarazy. czytaj więcej

[piesza lub rowerowa] Do Wąwozu Korzeniowego [6 km]

13.03.2019 08:16
czytaj więcej
Trasa prowadzi ulicą Lubelską i malownicza ulicą Szkolną do najsłynniejszego kazimierskiego wąwozu - Korzeniowego Dołu. Przepiękny, bajkowy wąwóz, najczęściej odwiedzany przez turystów. Wystające, poskręcane fantastycznie korzenie drzew rosnących na skarpach nadały mu imię i sławę. Niezwykłe światło, przezierające przez korzenie i pnie zlewające się z lessowym podłożem i zielenią sprawia, że wrażenia kolorystyczne są tu zdumiewające. Dlatego Wąwóz Korzeniowy jest jednym z ulubionych motywów malarskich kazimierskich pejzażystów. Jest on formą głębocznicy, charakteryzującej się pionowymi ścianami, pozbawionymi roślinności z dnem wykorzystywanym niegdyś jako droga. Wąwóz nie posiada odgałęzień bocznych, a jego długość wynosi około 700 m. Głównym walorem Wąwozu Korzeniowego są odsłonięte w wyniku erozji korzenie starych drzew i krzewów tworzące fantastyczne kształty przypominające żywe rzeźby. Powrót na rynek ulicą Góry, przy której znajdziemy Zespól Zamkowy oraz Górę Trzech Krzyży. czytaj więcej

[piesza lub rowerowa] Szlakiem Kazimierskich Spichlerzy [6 km]

28.06.2018 10:15
czytaj więcej
Trasa prosta, płaska, można ją pokonać pieszo lub rowerem. Z powodzeniem możemy zabrać ze sobą małe dzieci. Kazimierskie Spichlerze zbudowa wzdłuż Wisły na przełomie XVI i XVII wieku, jako magazyny handlowe w czasach gdy, żegluga rzeczna kwitła a Kazimierz przeżywał gospodarczy Renesans. Z rynku kierujemy się z biegiem Wisły ul. Puławską aż do jej końca, gdzie wchodzimy na bulwa wiślany i kierując się w górę Wisły na 3-kilometrowy spacer, podczas którego będziemy mogli podziwiać nie tylko bogato zdobione kazimierskie spichlerze, ale także przepiękną panoramę Małopolskiego Przełomu Wisły i całego Miasteczka. Powrót na rynek willową ulicą Krakowską. czytaj więcej

[rowerowa] Przez dwie Góry Trzech Krzyży - do Parchatki [22,5 km]

28.06.2018 10:07
czytaj więcej
Trasa prowadzi przez dwa piękne punkty widokowe. Górę Trzech Krzyży w Kazimierzu Pokonać musimy pieszo, potem z rynku kierujemy sie ul. Nadrzeczną oraz Kwaskowa Góra w kierunku wąwozu Korzeniowego. Zaraz zanim na Góry wjeżdżamy równoległym wąwozem "Na Wiktora". Ul. Góry i wąwozem "Na Zanussiego" zjeżdżamy do Bochotnicy, i dalej ścieżką rowerową dojeżdżamy do miejscowości Parchatka. czytaj więcej