Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności.
W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zamknij
Rozmiar czcionki A A A

Trasy turystyczne

[nordic walking] Trasa Żółta [12 km]

08.07.2019 15:37
czytaj więcej
Interesująca, choć dość wymagająca trasa. Usytuowanie miejsca startu przy wale wiślanym, niedaleko ujścia Grodarza do Wisły, na ul. Senatorskiej. Trasa wiedzie bulwarem wiślanym wzdłuż Wisły, który jest jednym z ulubionych miejsc spacerowych w Kazimierzu Dolnym, następnie prowadzi przez dwa piękne wąwozy i w pobliżu kamieniołomu z przepięknym punktem widokowym. czytaj więcej

[nordic walking] Trasa Zielona [6 km]

08.07.2019 15:32
czytaj więcej
Trasa o charakterze rekreacyjno-turystycznym. Miejsce startu - początek ul. Czerniawy, przy ośrodku „Arkadia", blisko centrum miasteczka. Trasa ma interesujący przebieg i posiada duże walory krajobrazowe. Jej fragment prowadzi przez urokliwy wąwóz Kwaskowa Góra. Następnie wiedzie drogami wśród pól i sadów, a także przez kolejny wąwóz - zwany wąwozem Borowskich. Dalej biegnie drogą asfaltową, prowadzącą niedaleko Korzeniowego Dołu, uważanego za najpiękniejszy z kazimierskich wąwozów. Ulicą Kwaskowa Góra wracamy na miejsce startu. czytaj więcej

[piesza] Wycieczka przez cztery wąwozy [9 km]

08.07.2019 15:26
czytaj więcej
Wycieczka przez cztery wąwozy, czyli to z w Kazimierzu najlepsze. Z rynku ruszamy ulicą Lubelską i Szkolną, aż do ul. Doły. W pierwszy wąwóz "Na Niezabitowskich" skręcamy w prawo (do pokonania strumyk - Grodarz). Jednym z piękniejszych wąwozów wspinamy się na wyżynę Jeziorszczyzny. czytaj więcej

[Rowerowa] Szlakiem stoków narciarskich [40 km]

08.07.2019 15:10
czytaj więcej
Czy wiedzieliście, że w promieniu 10 km od Kazimierza są aż trzy wyciągi narciarskie. Jak stoki to i góry, a to znaczy, że trasa będzie wymagająca, z kilkoma męczącymi podjazdami. Pierwszy z nich już na starcie. Z rynku mijając kościół farny, Zamek i Basztę wspinamy się ul. Góry. Na wysokości telewizyjnej wieży przekaźnikowej skręcamy w lewo w ulicę Zbożową, która doprowadzi nas prosto do Stacji Narciarskiej Kazimierz, czytaj więcej

[piesza] Norowy Dół i Korzeniowy Dół [7 km]

08.07.2019 14:35
czytaj więcej
Z rynku ruszamy w kierunku Kościoła Farnego i mijamy go z lewej strony kierując się ul. Puławską. Po drodze mijamy nadwiślańskie Spichlerze by przed jednym z nich (spichlerzem Bliźniaczym) skręcić w prawo w wąwóz Norowy Dół. czytaj więcej

[piesza lub rowerowa] Na Kwaskową Górę [7 km]

15.03.2019 12:44
czytaj więcej
Z Rynku ruszamy ulicą Lubelską, potem Szkolną, na której końcu dochodząc do asfaltowej ul. Kwaskowa Góra. Skręcamy w prawo, by po 300 m dojść do początku wąwozu "Kwaskowa Góra"(po lewej). U wejścia wąwozu trzymamy się lewej strony. Pięknym i jednym z najdłuższych wąwozów dojdziemy do Jeziorszczyzny. czytaj więcej

[piesza] Przez Cmentarz i Granicznik [5 km]

14.03.2019 11:31
czytaj więcej
Na starcie kierujemy się w stronę Klasztoru Ojców reformatów, który mijamy po prawej stronie kierując się na ul. Cmentarną. Przechodzimy przez zabytkowy, położony na wzgórzu Cmentarz Parafialny i ulicą Dębowe Góry dochodzimy do ulicy Słonecznej. czytaj więcej

[piesza lub rowerowa] Plebanką w Małachowskiego [4 km]

14.03.2019 11:02
czytaj więcej
Plebanka ma swój początek zaledwie 200 m od Rynku. Jest to jeden z piękniejszych, mało uczęszczanych wąwozów. Wejście do niego znajduje się w sąsiedztwie klasztoru oo. Franciszkanów. W połowie wąwozu przy krzyżu na rozstaju dróg skręcamy w lewo, by wychodząc z wąwozu zawrócić w lewo kierując się wprost do kolejnego - wąwozu Małachowskiego, którym mijając płytę upamiętniającą śmierć hrabiego Juliusza Małachowskiego dojdziemy do Domu Kuncewiczów, gdzie dawniej mieszkała i tworzyła swoje dzieła Maria Kuncewiczowa - dziś oddział Muzeum Nadwiślańskiego w Kazimierzu. czytaj więcej

[piesza] Do Norowego Dołu [4 km]

14.03.2019 10:45
czytaj więcej
Z rynku ruszamy w kierunku Kościoła Farnego i mijamy go z lewej strony kierując się na ulicę Puławską. Po drodze mijamy nadwiślańskie Spichlerze by przed jednym z nich (spichlerzem Bliźniaczym) skręcić w prawo w wąwóz Norowy Dół. Nazwa pochodzi od rodziny Nurów(Norów) i zapisana została w pierwszej księdze miejskiej z 1555 r., a nazwa Dół Norowski występuje w aktach z XVIII w. Przy wejściu do wąwozu (naprzeciwko wieży telewizyjnej) stoi tablica informująca o ścieżce dydaktycznej „Norowy Dół”. Jest to wąwóz o całkowicie odmiennym charakterze, niż Dół Korzeniowy – w jego krajobrazie dominuje dzika, bujna roślinność, a dno wąwozu miejscami wyłożone jest trelinką. Jest to pozostałość po próbie utworzenia w tym miejscu drogi przejazdowej, jednak natura upomniała się o swoje i droga przestała istnieć. czytaj więcej

[piesza lub rowerowa] Do Lipowej Doliny [10 km]

13.03.2019 10:42
czytaj więcej
Trasa piesza lub rowerowa, mimo jednego stromego podjazdu nadaje się dla dzieci, lub aby wybrać się na nią z wózkiem. Startujemy z Rynku kierując się ul. Nadrzeczną. Na skrzyżowaniu skręcamy w lewo w Lubelską i po 100 m w prawo w urokliwą ulicę Szkolną. Dalej ulicą Doły, mijając zabytkową Starą Chatę i wąwóz Korzeniowy Dół kierujemy się w kierunku Wylągów. Na Wylągach nim ulica zacznie się piąć się w górę skręcamy w prawo w wijącą się piękną doliną drogę gruntową. W dolinie znajduje się Ekopark Lipowa Dolina. czytaj więcej