W debacie nad raportem o stanie Gminy Kazimierz Dolny za 2023 rok oprócz radnych, którzy zabierają głos bez ograniczeń czasowych mogą wziąć również udział mieszkańcy.
Informacja dla mieszkańców o możliwości dokonywania zgłoszeń do udziału w debacie nad raportem o stanie Gminy Kazimierz Dolny za 2023 rok.
Zgodnie z art. 28aa ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 609 ze zm.) Burmistrz Kazimierza Dolnego przedstawił Radzie Miejskiej raport o stanie gminy Kazimierz Dolny za rok 2023. Raport jest dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej UM pod adresem: umkazimierzdolny.bip.lubelskie.pl w zakładce: Gmina-Raport o stanie Gminy
Zgodnie z ustawą raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał i budżetu obywatelskiego. Rada Miejska rozpatruje raport podczas debaty na sesji, na której podejmowana jest uchwała w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium dla Burmistrza. W debacie nad raportem o stanie Gminy Kazimierz Dolny za 2023 rok oprócz radnych, którzy zabierają głos bez ograniczeń czasowych mogą wziąć również udział mieszkańcy.
Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos podczas debaty zobowiązany jest złożyć do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób.
Termin na dokonanie zgłoszenia upływa zgodnie z art. 28aa ust. 8 ustawy o samorządzie gminnym najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport. W trakcie debaty mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady Miejskiej złożonego przez nich zgłoszenia.
Informuję, że sesja Rady Miejskiej, podczas której rozpatrywany będzie raport o stanie gminy za 2023 rok planowana jest na dzień 27 czerwca 2024 r. (czwartek).
W związku z powyższym termin składania zgłoszeń mieszkańców do udziału w debacie upływa w dniu 26 czerwca 2024 r. (środa).
Ogłoszenie o obradach III sesji Rady Miejskiej ukaże się w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej gminy w wynikającym z przepisów terminie.
Formularz zgłoszenia do debaty dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej UM (zakładka: Raport o stanie gminy), na stronie internetowej gminy pod adresem: www.kazimierz-dolny.pl, a także w sekretariacie oraz w biurze obsługi Rady Miejskiej (pok. nr 5) w Urzędzie Miasta w Kazimierzu Dolnym, ul. Senatorska 5, w godzinach pracy Urzędu.
W związku z powyższym zapraszam zainteresowanych do składania zgłoszeń do udziału w debacie nad raportem.
![]() |
Informacja debata nad raportem.pdf | 196,08 kB | |
![]() |
Zgloszenie-formularz-za-2023.pdf | 223,04 kB |