Aktualności Drukuj Zapisz

WEŻ UDZIAŁ W DEBACIE NAD RAPORTEM O STANIE GMINY KAZIMIERZ DOLNY ZA 2022 ROK!

Logo Kazimierza Dolnego
14
czerwca
2023

W debacie nad raportem o stanie Gminy Kazimierz Dolny za 2022 rok oprócz radnych, którzy zabierają głos bez ograniczeń czasowych, mogą wziąć również udział mieszkańcy.

 

 

 

 

Zgodnie z art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r., poz. 40 ze zm.) w terminie do 31 maja 2023 r. Burmistrz Kazimierza Dolnego przedstawia Radzie Miejskiej raport o stanie gminy Kazimierz Dolny za rok 2022. Raport został przedłożony Radzie Miejskiej zarządzeniem Nr 28 z dnia 31 maja 2023 r. Jego treść jest dostępna w Biuletynie Informacji Publicznej UM pod adresem: umkazimierzdolny.bip.lubelskie.pl w zakładce: Gmina →Raport o stanie Gminy

Zgodnie z ustawą raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał i budżetu obywatelskiego. Rada Miejska rozpatruje raport podczas debaty na sesji, na której podejmowana jest uchwała w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium dla Burmistrza. W debacie nad raportem o stanie Gminy Kazimierz Dolny za 2022 rok oprócz radnych, którzy zabierają głos bez ograniczeń czasowych mogą wziąć również udział mieszkańcy.

Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos podczas debaty zobowiązany jest złożyć do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób.

Termin na dokonanie zgłoszenia upływa zgodnie z art. 28aa ust. 8 ustawy o samorządzie gminnym najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport. W trakcie debaty mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady Miejskiej złożonego przez nich zgłoszenia.

W związku z powyższym informuję, że sesja Rady Miejskiej, podczas której rozpatrywany będzie raport o stanie gminy za 2022 rok planowana jest na dzień 
26 czerwca 2023 r. (poniedziałek). Sesja będzie transmitowana w czasie rzeczywistym: Transmisje obrad

Ze względu na to, że upływ terminu składania zgłoszeń mieszkańców do udziału w debacie przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, zgłoszenia będą przyjmowane do godziny 12.00 w dniu 26 czerwca 2023 r. 

Ogłoszenie o obradach LVII sesji Rady Miejskiej ukaże się w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej gminy w wynikającym z przepisów terminie.

Formularz zgłoszenia do debaty dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej UM (zakładka: Raport o stanie gminy), na stronie internetowej gminy pod adresem: www.kazimierz-dolny.pl, a także w sekretariacie oraz w biurze obsługi Rady Miejskiej (pok. nr 5) w Urzędzie Miasta w Kazimierzu Dolnym, ul. Senatorska 5, w godzinach pracy Urzędu.

Zaproszenie do debaty.pdf

zgloszenie-formularz-za-2022.docx

Autor: Justyna Prajsnar
Powrót
Wzory dokumentów
Kawałek ikony dokument
Mapa Gminy

 

Projekty i inwestycje
Ikona wykres wzrost
Rodzina
500+
Ikona rodzina