6 maja 2021 r. Gmina Kazimierz Dolny zawarła umowę o dofinansowanie projektu pn. „Przebudowa drogi gminnej nr 107817l – ul. Krakowskiej na odc. od km 0+000,00 do km 0+671,40 w miejscowości Kazimierz Dolny” (umowa nr 783) w ramach środków z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (dawniej FDS 2021).
Projekt „przebudowa drogi gminnej nr 107817l – ul. Krakowskiej na odc. od km 0+000,00 do km 0+671,40 w miejscowości Kazimierz Dolny”
6 maja 2021 r. Gmina Kazimierz Dolny zawarła umowę o dofinansowanie projektu pn. „Przebudowa drogi gminnej nr 107817l – ul. Krakowskiej na odc. od km 0+000,00 do km 0+671,40 w miejscowości Kazimierz Dolny” (umowa nr 783) w ramach środków z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (dawniej FDS 2021).
Okres realizacji projektu: 6 maja 2021 r. – 31 grudnia 2021 r.
Planowana całkowita wartość projektu: 576 649,00 zł
Planowana całkowita kwota dofinansowania: 288 324,00 zł, co stanowi 50 % całkowitych wydatków kwalifikowalnych
Cele programu:
Dofinansowane z funduszu mogą zostać objęte zadania powiatowe i zadania gminne, których realizacja rozpoczyna się w 2021r. z zakresu budowy, przebudowy lub remontu dróg powiatowych i gminnych.
Zakres rzeczowy przedsięwzięcia:
Ø Wykonanie jezdni o nawierzchni bitumicznej na odcinku 671,4m,
Ø Wykonanie poboczy o szerokości – 0,75 m,
Ø Wykonanie 3 mijanek,
Ø Aktualizacja oznakowania pionowego i poziomego.
W ramach zadania zostanie przebudowany 671,4m odcinek drogi gminnej nr 107817L leżący na terenie Gminy Kazimierz Dolny. Jest do główna droga prowadząca do kamieniołomów w Kazimierzu Dolnym oraz przeprawy promowej z Kazimierza Dolnego do Janowca. Jest to również droga łącząca miejscowość Kazimierz Dolny z miejscowością Mięćmierz. Celem planowanej inwestycji jest zapewnienie obsługi komunikacyjnej na ul. Krakowskiej w Kazimierzu Dolnym. Droga ta przebiega przez teren oznakowany jako niezabudowany. Nawierzchnia z płyt żelbetonowych jest w złym stanie technicznym, występują liczne wyrwy i ubytki powodujące utrudnienia w odbywającym się ruchu pojazdów i pieszych. Pobocza ziemne są zawyżone w stosunku do krawędzi jezdni, co utrudnia właściwe odwodnienie drogi. W ramach inwestycji zaplanowano nawierzchnię asfaltową o szerokości 3,5 m z 3 mijankami o szerokości 5m zgodnie z dotychczasowym przebiegiem drogi. Jezdnia będzie posiadać spadek poprzeczny daszkowy 2% oraz pobocza gruntowe ulepszone o szerokości 0,75m. Na odcinku od km 0+365 do km 0+546 przy prawej krawędzi jezdni zaprojektowano krawężnik betonowy 15x30cm ułożony na płask, zaś od km 0+546 do km 0+670 zaprojektowano prawostronny rów przydrożny. Jezdnia będzie posiadać odwodnienie powierzchniowe w kierunku poboczy. Przebudowa drogi jest związana ze złym stanem technicznym istniejących nawierzchni, które wymagają wykonania pilnych robót drogowych, w celu poprawy parametrów techniczno-użytkowych drogi i warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Zadanie dofinansowano ze środków Państwowego Funduszu Celowego