w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 Osi Priorytetowej V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU, działania 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia
20 marca 2022 r. Gmina Kazimierz Dolny zawarła umowę o dofinansowanie projektu pn. „Cyfrowa gmina” (umowa o powierzenie grantu o numerze 3732/2/2021) z Centrum Projektów Polska Cyfrowa.
Okres realizacji projektu: 20 marca 2022 r. – 30 września 2023 r.
Planowana całkowita wartość projektu: 198.900,00 zł
Planowane całkowite wydatki kwalifikowalne: 198.900,00 zł
Planowana całkowita kwota dofinansowania: 198.900,00 zł, co stanowi 100 % całkowitych wydatków kwalifikowalnych
Cele projektu:
Celem projektu jest wsparcie Gminy Kazimierz Dolny w zakresie realizacji usług publicznych na drodze teleinformatycznej, poprzez zwiększenie cyfryzacji instytucji samorządowych.
Zakres rzeczowy przedsięwzięcia:
Inwestycja skupia się głównie na wdrożeniu finansowych e-usług publicznych przez realizację następujących działań: zakup licencji i wdrożenie portalu podatkowego w formie aplikacji internetowej umożliwiającej podatnikom bezpieczne logowanie się przez Internet. Ponadto zakupiony zostanie serwer, urządzenie do bezpiecznego przechowywania kopii zapasowych oraz zasilaczy awaryjnych, doposażone zostaną stanowiska pracownicze w komputery wraz z systemem operacyjnym, usługi wykonania diagnozy bezpieczeństwa oraz usługi szkoleniowe w zakresie obsługi nabytego oprogramowania oraz podstawowych aspektów cyberbezpieczeństwa w dostarczonym systemie e-usług dla urzędników mających na celu podniesienie świadomości zagrożeń oraz umiejętności. Do wykonania będzie również Pracownia Dziejów Miasta tworząca miejskie archiwum cyfrowe.
Dzięki realizacji działań inwestycyjnych w ramach tego projektu zostaną zwiększone zdolności gminy do stosowania najnowocześniejszych technologii cyfrowych, zapewniające dostęp do e-usług publicznych poprzez rozbudowanie infrastruktury przetwarzania i dostarczania usług cyfrowych. Zrealizowanie umowy grantowej ułatwi niwelowanie zaległości rozwojowych, na rzecz dalszej transformacji cyfrowej i osiąganiu postępu w dziedzinie e-administracji. W istotnym stopniu poprawi jakość i szybkość świadczonych usług, zwiększy dostęp do informacji oraz poprawi elastyczność i satysfakcję klientów we współpracy z urzędem. Wymiernym efektem cyfryzacji będzie automatyzacja procesów podatkowych, w tym minimalizowanie błędów ludzkich i ich znaczenia, a tym samym oszczędność czasu oraz środków finansowych z tytułu mniejszego wykorzystania miejsca, papieru oraz akcesoriów i materiałów niezbędnych do druku. Ważnym aspektem zrealizowania grantu będzie również zniwelowanie części barier przed osobami z niepełnosprawnością w zakresie realizacji spraw publicznych – poprzez działania pozwalające na zdalne korzystanie i procedowanie w obszarach podatkowych również osobom niepełnosprawnym, zależnym, mającym pod opieką osoby zależne czy chorym.