Aktualności Drukuj Zapisz

Informacja dla mieszkańców o możliwości dokonywania zgłoszeń do udziału w debacie nad raportem o stanie Gminy Kazimierz Dolny za 2024 rok

Informacja dla mieszkańców o możliwości dokonywania zgłoszeń do udziału w debacie nad raportem o stanie Gminy Kazimierz Dolny za 2024 rok
12
czerwca
2025

Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał i budżetu obywatelskiego.

 

 

 

 

Zgodnie z art. 28aa ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 ze zm.) Burmistrz Kazimierza Dolnego przedstawił Radzie Miejskiej raport o stanie gminy Kazimierz Dolny za rok 2024. Raport jest dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej UM pod adresem: umkazimierzdolny.bip.lubelskie.pl w zakładce: Gmina → Raport o stanie gminy 

https://umkazimierzdolny.bip.lubelskie.pl/index.php?id=502&action=details&document_id=2173897

Zgodnie z ustawą raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał i budżetu obywatelskiego. Rada Miejska rozpatruje raport podczas debaty na sesji, na której podejmowana jest uchwała w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium dla Burmistrza. W debacie nad raportem o stanie Gminy Kazimierz Dolny za 2024 rok oprócz radnych, którzy zabierają głos bez ograniczeń czasowych mogą wziąć również udział mieszkańcy.

Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos podczas debaty zobowiązany jest złożyć do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób.

Termin na dokonanie zgłoszenia upływa zgodnie z art. 28aa ust. 8 ustawy o samorządzie gminnym najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport. W trakcie debaty mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady Miejskiej złożonego przez nich zgłoszenia.

Informuję, że sesja Rady Miejskiej, podczas której rozpatrywany będzie raport o stanie gminy za 2024 rok planowana jest na dzień 30 czerwca 2025 r. (poniedziałek). Sesja będzie transmitowana w czasie rzeczywistym pod adresem: https://esesja.tv/transmisje_z_obrad/899/rada-miejska-kazimierz-dolny.htm

Ze względu na to, że upływ terminu składania zgłoszeń mieszkańców do udziału w debacie przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, zgłoszenia będą przyjmowane do godziny 12.00 do dnia 30 czerwca 2025 r.

Ogłoszenie o obradach XIII sesji Rady Miejskiej ukaże się w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej gminy w wynikającym z przepisów terminie.

Formularz zgłoszenia do debaty dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej UM (zakładka: Raport o stanie gminy), na stronie internetowej gminy pod adresem: www.kazimierz-dolny.pl, a także w sekretariacie oraz w biurze obsługi Rady Miejskiej (pok. nr 5) w Urzędzie Miasta w Kazimierzu Dolnym, ul. Senatorska 5, w godzinach pracy Urzędu.

W związku z powyższym zapraszam zainteresowanych do składania zgłoszeń do udziału w debacie nad raportem.

Autor: Justyna Prajsnar
Powrót
Wzory dokumentów
Kawałek ikony dokument
Mapa Gminy

 

Projekty i inwestycje
Ikona wykres wzrost
Nieodpłatna
pomoc prawna