Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał i budżetu obywatelskiego.
Zgodnie z art. 28aa ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 ze zm.) Burmistrz Kazimierza Dolnego przedstawił Radzie Miejskiej raport o stanie gminy Kazimierz Dolny za rok 2024. Raport jest dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej UM pod adresem: umkazimierzdolny.bip.lubelskie.pl w zakładce: Gmina → Raport o stanie gminy
https://umkazimierzdolny.bip.lubelskie.pl/index.php?id=502&action=details&document_id=2173897
Zgodnie z ustawą raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał i budżetu obywatelskiego. Rada Miejska rozpatruje raport podczas debaty na sesji, na której podejmowana jest uchwała w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium dla Burmistrza. W debacie nad raportem o stanie Gminy Kazimierz Dolny za 2024 rok oprócz radnych, którzy zabierają głos bez ograniczeń czasowych mogą wziąć również udział mieszkańcy.
Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos podczas debaty zobowiązany jest złożyć do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób.
Termin na dokonanie zgłoszenia upływa zgodnie z art. 28aa ust. 8 ustawy o samorządzie gminnym najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport. W trakcie debaty mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady Miejskiej złożonego przez nich zgłoszenia.
Informuję, że sesja Rady Miejskiej, podczas której rozpatrywany będzie raport o stanie gminy za 2024 rok planowana jest na dzień 30 czerwca 2025 r. (poniedziałek). Sesja będzie transmitowana w czasie rzeczywistym pod adresem: https://esesja.tv/transmisje_z_obrad/899/rada-miejska-kazimierz-dolny.htm
Ze względu na to, że upływ terminu składania zgłoszeń mieszkańców do udziału w debacie przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, zgłoszenia będą przyjmowane do godziny 12.00 do dnia 30 czerwca 2025 r.
Ogłoszenie o obradach XIII sesji Rady Miejskiej ukaże się w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej gminy w wynikającym z przepisów terminie.
Formularz zgłoszenia do debaty dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej UM (zakładka: Raport o stanie gminy), na stronie internetowej gminy pod adresem: www.kazimierz-dolny.pl, a także w sekretariacie oraz w biurze obsługi Rady Miejskiej (pok. nr 5) w Urzędzie Miasta w Kazimierzu Dolnym, ul. Senatorska 5, w godzinach pracy Urzędu.
W związku z powyższym zapraszam zainteresowanych do składania zgłoszeń do udziału w debacie nad raportem.
![]() |
Zgłoszenie formularz.pdf | 166,42 kB | |
![]() |
Informacja debata nad raportem.pdf | 186,25 kB |